Vi anvender cookies til at få hjemmesiden til at fungere og at lave statistik som vi kan bruge til at forbedre hjemmesidens indhold. Du accepterer brugen af cookies ved at lukke boksen eller klikke videre. Lær mere om cookies

Toptryk hero 1920x523

TopTryk

Direct Mail gav langt bedre ROI end Google AdWords

Eksperimentet lykkedes, da Toptryk i et helt år droppede al anden markedsføring og kun sendte personlige breve bakket op af e-mail nyhedsbreve. Direct Mails på papir skabte opmærksomhed og troværdighed, og de åbnede dørene for dialog og øget salg.

 

 

Udfordring

  • Elektronisk markedsføring via fx Google AdWords bliver dyrere og dyrere - og mindre og mindre effektivt. 
  • At adskille sig markant fra konkurrenterne og skabe mere værdi for B2B-kunderne. 
  • At få mest muligt ud af hver krone, der bliver investeret i markedsføringen.


Løsning

  • Et år med totalt stop for al anden markedsføring end breve og e-mail nyhedsbreve til modtagere, der havde givet permission.
  • Otte Direct Mail-udsendelser til ca. 1.000 eksisterende kunder og ca. 7.000 navngivne kundeemner fra en adressedatabase.
  • Brevene indeholdt produkttilbud, invitationer til fagligt relevante konkurrencer samt information om gode og gratis værktøjer.


Resultat

  • Brevene gav op til 10 % respons.
  • Cirka 2 % af kundeemnerne blev konverteret til kunder - og med Direct Mail rabat koster et brev 7 kr. i porto, tryk og kuvertering. Det giver en kontaktpris på omkring 350 kr. pr. ny kunde - mod cirka 3.000 kr. ved brug af Google AdWords.
  • 25 % øget omsætning - fra godt 40 millioner kroner året før til 51 millioner. 
Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website