Triumph hero 1920x523

Triumph

Triumph Inspirationsmagasin

 

 

Udfordring

At sammensætte en kampagne der, for et begrænset budget, og i en periode med ekstremt meget støj, kunne skabe øget salg af Triumphs produkter.


Målgruppe

Kvinder mellem 30-50 år og deres kærester/ægtefæller, bedstemødre (kvinder 50+) og deres døtre/sønner samt forhandlere i egne butikker.


Kampagnens mål

  • 20 % af modtagerne skulle erindre budskaber/ læse magasinet, og af disse skulle 12 % have interesse i at købe produkterne.
  • Tilmelding fra min. 150 forhandlere svarende til distribution af 750.000 magasiner i hele Norden.


Strategi

Marketingstrategien bag Triumphs kampagne var at skabe efterspørgsel efter andet end blot juleserierne, og samtidig nå ud til en bredere målgruppe via Triumphs magasin. Det blev gjort muligt ved at husstandsomdele magasinet, samtidig med at kontaktprisen kunne holdes nede. Og ved at trykke de enkelte forhandleres logo på magasinet og omdele i deres lokalområder, blev der skabt ejerskab og geografisk fokus.

En konkurrence bag på magasinet havde til formål at drive yderligere trafik til butikken. For at kunne deltage skulle forbrugeren komme ind til forhandleren og give sit bedste bud på selvforkælelse. Magasinet blev også produceret som et e-magasin og promoveret via egne kanaler; Facebook og hjemmeside. Desuden blev en Direct Mail sendt til medlemmer i Triumphs loyalitetsklub.

Ved at vise Triumphs produkter på en ung og moderne måde blev det slået fast, at Triumph ikke kun er det klassiske valg, men til kvinder i alle aldre. Magasinet blev udført i en lækker og glossy stil, der med æstetik og inspiration appellerede til både kvinder og mænd – og med Triumphs ambassadør Helena Christensen på forsiden. For at booste kampagnen op til jul, blev en 25 % tilbudskampagne promoveret via online-bannere og printannoncer i starten af december.


Resultat

  • Øget efterspørgsel på Triumph-produkter i perioden.
  • Erindret budskab/læst: 17 % - af disse havde 56,6 % intention om at købe produkterne, svarende til 9,5 % af alle modtagere og tre gange højere end målet.
  • 191 forhandlere tilmeldte sig kampagnen. 

 

Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website