Tryg Pluss Kun er en dig hero 1920x523

Tryg Norge

Tryg Pluss - Fordi der kun er én dig 

 

 

Udfordring

Det er generelt vanskeligt at skabe tilstrækkelig viden og præference i forhold til kundeprogrammer. Trygs kunder skulle informeres om, at de automatisk overgik til et nyt program, og samtidig skulle det sikres, at de kendte og forstod alle fordelene, så der blev skabt loyalitet.


Målgruppe

160.000 kunder i udvalgte kundesegmenter med høj lønsomhed, der opfyldte kravene til at være Tryg Pluss-kunde. 


Kampagnens mål

  • At skabe opmærksomhed og kendskab til Tryg Pluss blandt kunderne.
  • Minimum 10 % af kunderne skulle logge ind på kampagnesitet og lære mere om Tryg Pluss.
  • Langsigtet retention-mål: +1,5 % forbedring i forhold til kontrolgruppen.


Strategi

Prisen for at skaffe nye forsikringskunder
 er høj, derfor er det vigtigt at beholde de gode, lønsomme kunder. Ved at introducere fordelsprogrammet Tryg Pluss ønskede Tryg at øge loyaliteten blandt eksisterende kunder og differentiere sig i et prisfikseret marked. Kendskabet blev skabt ved at iscenesætte
 én ny fordel blandt flere, nemlig Tryg ID, en sikring mod identitetstyveri.

Ved et genialt greb blev Tryg ID brugt som opmærksomhedsskaber for en involverende aktivitet på et kampagnesite, hvor kunden samtidig kunne få information om alle de nye Tryg Pluss fordele. Der blev sendt en Direct Mail i en konvolut, der så ud som om, den havde været åbnet – for at vise, hvor let det er for uvedkommende at stjæle personlig og sensitiv information. Konvolutten fangede straks modtagerens opmærksomhed, og inde i den åbnede konvolut fandt kunden en lukket konvolut med en beroligende og forklarende tekst samt drive-to-web incitament. 

På det tilhørende kampagnesite blev der via en animeret film og en online quiz skabt øget kundskab om identitetstyveri – hvordan det kan ske, forebygges og ikke mindst hvilken forskel Tryg Pluss kan gøre for kunden. Efter at have gennemført quizzen, kunne kunden straks se, om der var gevinst i form af en MacBook Pro.

Efterfølgende blev der udsendt e-mails med opfølgning/reminder til kunder med permission for at minde om de nye fordele ved Tryg Pluss, oplyse om muligheden for stadig at deltage i ID-tyveri quizzen – samt give mulighed for at svare på en kort survey om Tryg Pluss.


Resultat

  • 35.800 kunder besøgte kampagnesitet 
(22,4 % respons = indeks 224 i forhold til mål og største trafik på tryg.no i to år).
  • 14.700 kunder (9,2%) deltog i quizzen.
  • E-mail reminder til 74.237 kunder havde en åbningsrate på 49,8 %, og 22,7 % af disse klikkede videre til kampagnesitet. 
Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website