Tryg Tryghedsprofilen hero 1920x523

Tryg Forsikring

Tryghedsprofilen

 

 

Udfordring

Den typiske forsikringskunde har ikke overblik over detaljerne i sit forsikringsengagement og forholder sig først til det, og foretager ændringer, ved skader eller ændringer i livssituationen. Kampagnen skulle skabe dette overblik og overkomme lavinteressebarrieren.  


Målgruppe

Privatkunder hos Tryg Forsikring – med undtagelse af kunder, der betjenes gennem partnere eller får særlige partnerrabatter.  


Kampagnens mål

Øget fastholdelse af kundemassen med 
1,78 procentpoint målt efter 1 år. 8 % af de inviterede kunder skulle logge ind på Tryghedsprofilen med NemID og minimum 75 % af de besøgende skulle gennemføre online seancen. Desuden øget kryds- og mersalg til de kunder, der gennemførte Tryghedsprofilen.  


Strategi

Med afsæt i individuelle kundedata udviklede Tryg en digital platform, hvor kunderne kunne få en grundig gennemgang af deres forsikringsbehov, og Tryg fik samtidig højnet kvaliteten af kundedataen. Kreativt blev strategien udmøntet i Tryghedsprofilen: ”Med din personlige Tryghedsprofil ved du, om du er rigtigt forsikret”.

Tryghedsprofilen blev introduceret via
 Direct Mails og e-mails, hvor kunderne blev inviteret til at logge på med deres NemID. På sitet kunne kunden se Trygs oplysninger om husstanden, og kunden blev opfordret til at fortælle mere – eksempelvis om bolig, ejendele og rejseadfærd via en drag and drop-funktionalitet. På baggrund af kundens svar genererede systemet en individuel Tryghedsprofil med prioriterede anbefalinger og relevant information.  

Kunden kunne vælge at få anbefalingerne som PDF via e-mail, eller bare gemme dem på sit log ind på sitet. Ligeledes kan man
 via menuen se sine nuværende forsikringer hos Tryg. Der blev desuden fulgt op med opkald til de kunder, der ønskede kontakt på baggrund af anbefalinger i Tryghedsprofilen, ligesom der ved visse ”røde anbefalinger” proaktivt blev taget kontakt til kunden.  

Som hjælpeværktøj til Trygs kundeservicemedarbejdere, blev der implementeret et webview på hver enkel kunde, baseret på Tryghedsprofilen, så der ved telefonopkald var et klart og prioriteret grundlag at tale 
ud fra. Med Tryghedsprofilen har Tryg fået et stærkt fundament for loyalitetsskabende kundedialog, og resultaterne tegner lovende for fremtiden.  


Resultat

  • 3 %-point øget fastholdelse blandt de, der har gennemført Tryghedsprofilen (indeks 168 ift. målsætning).
  • 5 % af de inviterede loggede på Tryghedsprofilen.
  • 85 % gennemførte online forløbet, og ca. hver fjerde af disse øgede i gennemsnit deres engagement hos Tryg med 15 %. 
Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website