virus mailing hero 1920x523

Virus Mailing

Teknologisk Direct Mail sikrer musiker top-hit hos modtagerne

 

 

Baggrund

Warner Music ville skabe opmærksomhed om musikerens Robin Schulz’ nye single. Udfordringen var bare, at radioer, DJ’s, musikredaktører, bloggere osv. dagligt bombarderes med materialer fra pladeselskaber. Så hvordan skiller man sig ud fra mængden?


Analyse og strategi

Idéen var at skabe verdens første virtual reality musik Direct Mail. Ved at bruge en simpel teknologi som Google Cardboard, blev Robin Schulz solbriller (hans trademark) lavet om til virtual reality briller, som blev sendt ud til modtagerne sammen med et link til en app. Når appen var downloadet, kunne modtagerne opleve en musikvideo med den nye single i 360 grader. Nærmest som at opleve den live. 


Resultat og effekt

Hele 68 % ud af de i alt 1.300 modtagere downloadede appen og så musikvideoen mindst én gang. Det er 12 gange mere end en typisk responsrate på en Direct Mail om en ny sang, man vil promovere. 38 % af respondenterne så videoen 2-3 gange i gennemsnit.

 

Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website