VW hero 1920x523

Volkswagen

Med effektiv Direct Mail sender Volkswagen et virtuelt showroom hjem til 15.000 potentielle bilkøbere 

 

 

Baggrund

Bilkøbere i dag forbereder sig længe, før de kommer ud til forhandlerne. For bare fem år siden var 7-8 besøg pr. bilkøb almindeligt, mens et bilkøb i dag blot kræver 1-2 besøg. Og når forbrugernes adfærd og beslutningsprocesser ændrer sig, må markedsføringen følge trop. 


Strategi

Strategien bag Volkswagens Direct Mail med Virtual Reality briller var at komme tættere på bilkøberne og inspirere dem ved at ”sende” showroomet ud i deres stuer. Og teknikken med at downloade Volkswagen appen og lægge sin smartphone ind i brillerne virker. Pludselig står man i et virtuelt showroom med en række udstillede bilmodeller, som man ved hjælp af en prik i synsfeltet kan tilpasse med forskellige farver, med andre fælge osv., ligesom man kan sætte sig ind i kabinen og kigge sig omkring. Eller se bilen i forskellige farver parkeret foran sit eget hus.

Direct Mailen blev sendt med PostNord til 15.000 danskere nøje udvalgt fra bl.a. leads, kundekartotek og tidligere kunder.


Digitalisering af kundeoplevelsen via Direct Mail

Kombinationen af den velkendte fysiske Direct Mail og den allernyeste Virtual Reality-teknologi resulterede i et markant øget salg af Volkswagen biler i kampagneperioden. Michael Stein, Marketingchef hos Volkswagen, siger i et interview: ”Samarbejdet med PostNord og digitaliseringen af kundeoplevelsen har været en kæmpe succes. De fleste kampagner har i dag fuldt fokus på det digitale, og man kan risikere at overse Direct Mailens værdi. Men hvis Direct Mailens indhold er interessant for modtageren, er der ingen tvivl om, at den kan noget helt specielt”. På grund af kampagnens succes overvejer Volkswagen at fortsætte med kombinationen af Direct Mail og Virtual Reality i deres næste kampagne.  

Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website