Den rette kombination af medier
I arbejdet med at lægge den rette mediestrategi er det afgørende at forstå offline og online mediers virkning sammen og hver for sig, for at opnå størst mulig effekt – også når det gælder administrativ kommunikation.

”Behind the Mind” – To studier om hjernen og trykt og digital kommunikation
I 2016 gennemførte PostNord i samarbejde med Ipsos og Neurons Inc neuromarketing-studiet ”Behind the mind”. Studiet, der giver indsigt i, hvordan kombination af trykt og digital reklame giver den bedste effekt, er nu fulgt op af ”Behind the Mind 2” – En svensk undersøgelse, der kaster nyt lys over, hvordan vores underbevidsthed reagerer på administrativ kommunikation, som fx regninger, og hvordan vi helst ønsker at modtage denne type kommunikation.
Om administrativ kommunikation viser undersøgelsen blandt andet at:
- Print er den kanal, der mest konsekvent giver modtageren en positiv følelsesmæssig respons
- Den visuelle opmærksomhed skærpes på print og får modtageren til at læse informationerne
- Print fungerer på tværs af køn og aldersgrupper
Hent rapporterne ”Behind the Mind – sådan reagerer hjernen på trykt og digital kommunikation” og ”Behind the Mind 2 – How the brain reacts to administrative communication”, og se filmen.
Hent rapporten Behind the MindHent rapporten Behind the Mind 2
PostNord - Behind The Mind Webinar