img reklame juridisk bistand

Juridisk bistand

Når du vælger medier og forsendelsesmetoder til din kampagne, er det vigtigt, at du sørger for at sætte dig ind i de forskellige love og regler på området.


img raadgivning juridisk bistand 408x408

Regler og retningslinjer for din markedsføring

I dit arbejde med markedsføring er især følgende tre love værd at kende:

  1. Markedsføringsloven – regulerer både indholdet af din kampagne, og hvordan du må henvende dig til modtageren.
  2. Forbrugeraftaleloven – omhandler særligt telefoniske og personlige henvendelser til forbrugere.
  3. Persondataloven – regulerer, hvordan du må benytte og registrere data.

Adresseret markedsføring

Når du sender adresseret markedsføring, fx som Direct Mails, bør du kende reglerne om reklamefravalg efter Robinsonlisten og CVR-registret.

Læs mere


Uadresseret markedsføring

Vælger du at sende din markedsføring uadresseret, fx som adresseløse reklamer eller tilbudsaviser, skal du kende reglerne om ordningen ”Reklamer nej tak”. Der findes desuden en række guidelines fra Forbrugerombudsmanden, hvor det især at relevant at se nærmere på ”Retningslinjer for god markedsføringsskik ved omdeling af forsendelser uden påført navn”.


Ansvaret er dit

Husk altid, at det er dit ansvar som afsender, at din kampagne efterlever gældende lovgivning. Hvis du er i tvivl, anbefaler vi at søge kompetent juridisk rådgivning.

Save

Download rapport
 

Send dit navn og din mailadresse – så får du en e-mail retur med et link, der sikrer, at du er dig og ønsker kommunikation og adgang til vores rapporter om markedsføring.

Ja, tak Post Danmark A/S og de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber* må gerne dele mine oplysninger med hinanden og kontakte mig via brev og elektronisk post (fx e-mails, sms og mms) med henblik på markedsføring af produkter/ydelser* samt i forbindelse med kampagner, events og konkurrencer. *) Du kan altid holde dig orienteret om de til enhver tid værende koncernforbundne selskaber og produkter/ydelser på denne website